پراکنده ها

Monday, December 19, 2005

باستانی پاریزی


باستاني پاريزي
باستاني پاريزي مورخ و اديبي كه من ساليان درازي يا بهتر اينكه چند سالي است از طريق نوشته هايش با او اشنا هستم و به نوعي تحت تاثيرش قرار دارم انچه كهمن را با او پيوند داده اشتراك نوع نوشته هايش با محاوره ي من است
نا خوداگاه در محاوره وصحبت با ديگران سعي بر ان دارم كه منظور ومقصود خود را اميخته با مثل لطيفه يا مطالب ملموس بيان نمايم
معرفي شخصي مانند باستاني تنها از طريق مطالعه اثارش ميسر ميباشد چرا كه گوشه گوشه هاي وجود اين شخص حكاياتي دارد كه هيچكدام را نميتوان از قلم انداخت واز حوصله بنده خارج.
بيش از نيمي از مقالات و نوشته هاي او را خوانده ام و حال تصميم گرفته ام دو باره و چند باره باز خواني كنم به دو منظور .
1-استخراج مطالب طنز وگرداوري انها در يك مجموعه
2- كشف اين مطلب كه چرا باستاني در هر يك از اثار خود بدنبال برايت خود واثبات عدم الودگي خود بهموضوعي است كه معمولا موضوع اصلي بحث است .
ازسير تا پيازاولين اثري است كه من به لحاظ رشته تحصيلي ومحل اقامتم از اين نويسنده خوانده ام در اين مجموع مقالات در هر كدام بنوعي به ترياك اشاره اي دارد و همه جا سعي براين هم هست كه به خواننده بقبولاند كه هرگز با ان شوخي نكرده از اين جمله در جايي ديگر عدم استفاده از كراوات مشروبات الكلي و......
مزيد امتنان خواهد بود در اين راه لطف دوستان شامل حال بنده قرار گيرد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home