پراکنده ها

Tuesday, April 11, 2006

نكته



امروز 28/1/85 در اخبار شنيدم كه اين بار يك روزنامه ي ايتاليائي اقدام به چاپ كاريكاتور هايي توهين آميز به مقدسات اسلامي نموده است .
من وقت نكردم آمار و ارقام و اطلاعات صحيحي از تاثير كاريكاتور و ميزان اثر گذاري بر مخاطبين و.....اطلاعاتي از اين دست تهيه و بررسي كنم .
ولي علي الظاهر دنياي غير اسلام حساب شده و با مطالعه به اين جنبه روي آورده يكي از دلايل آن شايد روي گرداني اسلام از تصويرگري است كه اين هنر را براي مبارزه برگزيده است اصلا اين احتمال هم وجود دارد كه كسي با اسلام كاري ندارد حالا چند نفر انگشت شمار هنر مند كاري در حد خود انجام داده اند و اين فريادهاي وا اسلاما براي تحريك احساسات و بزرگ جلو دادن اسلام توسط خود مسلمين انجام مي پذيرد.
ديروز بطور اتفاقي با تني چند از دوستان بحثمان در همين رابطه بود كه اين اقايان بجاي كاريكاتور اگر بنشينند و منابع اسلامي تاريخي موجود كه حوادث صدر اسلام را نگاشته اند بررسي و قصايايي مثل سر بريدنهاي ششصد ، هفتصد نفري علي و ديگر ياران محمد ، يا جريان يهود بني غريضه و...... را در اورده و به استناد همان مدارك آن جريانات را در قالب فيلم و سريال باز سازي نمايند هم جواب خبر نگاران بي بي سي داده مي شود كه سر بريدن هاي عراق كار كه و چه گروهي است هم چهره ي واقعي اسلام براي يك مليار مسلماني كه مثل خود من مسلمان كيري هستيم روشن مي شود و به نظر من موثر ترين راه براي روشنگري اين اصحاب هنر است .
ولي ساير دوستان معتقدند ديگر نيازي به اين زحمت ها نيست دوره ي اسلام تمام است . چيزي كه من كاملا عكس ان را فكر مي كنم ، مدعيان فعلي اسلام دو گروهند ، يكي فرزندان انقلاب كه در اين 27 سال فقط رسانه هاي اسلام را شنيده اند و گفته ي انها برايشان حجت است و حاظر نيستند ، يعني بلد نيستند يك كتاب بردارند و در مورد يك موضوع اندكي تامل نمايند ، يك گروه هم متعصبين و حاجي بازاري هايي كه گوشت و پوست و استخوانشان با اسلام عجين شده و حاظر نيستند حتي لحظه اي تشكيك در دين در وجود خود راه دهند عده اي هم مثل من و امثالهم كه در دوران ميانسالي به سر مي بريم و مصداق مسلمانان كيري هستيم ، قليل است و اندك ، پس هنوز تازه اسلام فدايي و استشهادي ها روح تازه اي در كالبد آن دميده اند .
( منظور از مسلمان كيري ، مسلماني ست كه از اسلام فقط سر كير بريده را يدك مي كشد ، جرمش در اين ماركتينگ ، جاري شدن نطفه اش از سر كير مسلماني ديگر است )

0 Comments:

Post a Comment

<< Home